De 5 gouden regels voor een perfecte boekhouding

De 5 gouden regels voor een perfecte boekhouding

perfecte boekhouding

De perfecte boekhouding? Ja, met deze 5 regels!

De perfecte boekhouding lijkt voor sommige ondernemers een sprookje. We horen vaak dat de administratie een nachtmerrie is voor bedrijven. Wanneer het eenmaal misgaat, ziet het er ook daadwerkelijk uit als een regelrechte ramp.

Om u verder te helpen, hebben we vijf gouden regels voor een perfecte boekhouding opgesteld. Makkelijk toe te passen en vooral dé manier om administratie weer leuk te maken.

De perfecte boekhouding is vooral actueel

De perfecte boekhouding is up to date. U loopt geen maanden achter en ook geen weken. Wanneer de administratie actueel is, heeft dit tal van voordelen. U kijkt niet tegen een enorme achterstand aan, u weet precies hoe uw bedrijf ervoor staat en waar extra aandacht nodig is. Bent u bij met uw boekhouding, dan heeft u een van de belangrijkste factoren te pakken van een perfecte staat voor uw boekhouding.

Ordelijk ingedeeld op basis van logica

Gebruikt u veel mappen voor papieren, bonnetjes en al het andere papierwerk? Zorg dan voor een ordelijke en logische indeling. Stelt u zich voor dat er een extra persoon ingeschakeld moet worden voor de administratie: kan deze persoon dan ook makkelijk vinden wat nodig is? Zo niet, dan is het systeem niet logisch ingedeeld. Neem vooral een paar uur om dit goed op te zetten.

Inzichtelijk voor de juiste personen

Wie hebben toegang tot de administratie? Kunnen zij in het boekhoudprogramma vinden wat zij zoeken? Vaak ontbreekt het de medewerkers aan de juiste informatie of training, wat ervoor zorgt dat er veel tijd verloren gaat. Bij de perfecte boekhouding hebben de juiste personen toegang en kunnen zij altijd vinden wat zij nodig hebben.

De perfecte boekhouding is vooral makkelijk

Omslachtige methodes, lastige programma’s en stapels papieren. Dat is geen boekhouding anno 2020, dat is meer 1990. Zorg ervoor dat u de juiste systemen heeft en een makkelijke manier van administratie hanteert. Veel inloggegevens, gedoe met toegang en fysieke locaties horen niet bij het boekhouden thuis in de moderne wereld.

Volgens de regels!

In de perfecte boekhouding gebeurt alles volgens de regels van de Belastingdienst. Ook op het gebied van aftrekposten. Met een goede administratie betaalt u namelijk nooit te veel en kunt u gebruikmaken van de aftrekposten waar u recht op heeft. Op die manier is een geperfectioneerde boekhouding dus altijd in het voordeel van uw bedrijf.

Wilt u meer weten over de mogelijkheden? Of wilt u de boekhouding uitbesteden aan een expert omdat u er echt werk van wilt laten maken? Neem dan eens vrijblijvend contact op met ons.

In verband met de nieuwe regels omtrent Corona zijn ook wij genoodzaakt een aantal maatregelen te treffen. Helaas zijn wij iets minder goed bereikbaar dan u van ons gewend bent. Wij reageren zo spoedig mogelijk op berichten en hopen op uw begrip.