Het doolhof van fiscale regels en wetgeving

Het doolhof van fiscale regels en wetgeving

fiscale regels en wetgeving

Fiscale regels en wetgeving, is het ook uw nachtmerrie?

Als ondernemer heeft u veel aan uw hoofd. Grote kans dat het merendeel van uw taken bestaat uit het naleven van de fiscale regels en wetgeving. Sterker nog, menig ondernemer zit met regelmaat het beide handen in het haar. De ene keer omdat de regels weer eens aangepast zijn, zodat systemen en processen aangepast moeten worden. Een andere keer omdat een klein regeltje over het hoofd gezien is. Zeker voor de starters op de markt zijn de fiscale regels en wetgeving een drama. Weet u waar u naar moet kijken en welke rapporten en verslagen op welk moment verstuurd moeten worden?

Is het werkelijk een doolhof?

Fiscale regels en wetgeving zijn lang niet altijd duidelijk. Eerlijk is eerlijk, de afgelopen jaren is de formulering flink aangepast waardoor het aanzienlijk makkelijker is om te begrijpen wat er van u verwacht wordt. Maar voordat u de regels na kunt leven, moet u vaak eerst bepalen welke regels en wetgeving betrekking hebben op uw onderneming. En dat is weer een taak op zich.

Zeker wanneer we even stilstaan bij het feit dat bedrijven dynamisch zijn. Krijgt u er ineens een internationale klant bij die diensten van u afneemt? Dan zijn er extra fiscale regels die opgenomen moeten worden in de processen. Om nog maar te zwijgen over bedrijfsovernames, fusies en andere transacties waarbij de Belastingdienst u graag op de vingers kijkt.

Wat is de oplossing voor alle fiscale regels en wetgeving?

Bent u meer bezig met de fiscale regels en wetgeving dan het eigenlijke ondernemen en wilt u hier verandering in brengen? Dan zijn er grofweg twee manieren die u op kunt pakken. De eerste manier is in-house een afdeling opzetten die zich uitsluitend bezighoudt met de administratie, de regelgeving en de rapporten en verslagen die naar overheidsinstanties gestuurd moeten worden. Zet u de juiste mensen op deze afdeling, dan heeft u hier zelf geen omkijken meer naar.

Heeft u hier niet de mensen of het budget voor? Dan schakelt u een administratiekantoor in. Wij kunnen direct alles van u overnemen wat betrekking heeft op de fiscale regels en wetgeving, zodat u weer gewoon aan de slag kunt met het ondernemen zelf.

Wij staan klaar voor eenmanszaken, vof’s, bv’s, stichtingen en particulieren. Moeten bepaalde regels of wetten nageleefd worden én wilt u hier het maximale uit halen, door van tevoren al te weten waar u op moet letten? Neem dan vandaag nog contact met ons op.

In verband met de nieuwe regels omtrent Corona zijn ook wij genoodzaakt een aantal maatregelen te treffen. Helaas zijn wij iets minder goed bereikbaar dan u van ons gewend bent. Wij reageren zo spoedig mogelijk op berichten en hopen op uw begrip.